5 мита за електромобилите, които спират потребителя от покупка

Default Pinned Post Image

Електрически коли пробиват пътя си към сърцето на потребителя. Макар и трудно. Проучване от 2019 г. на американската компания Autolist показва нагласите на потребителите към електромобилите. Изследването сочи, че сред най-големите притеснения (на 5-о място) се оказва липсата на достатъчно знания за тях. 

Най-голямата спирачка пред хората пък е пробегът за едно зареждане.
Затова решихме да разкажем за най-големите митове, пред които застават потребителите по пътя си за избор на автомобил. 

1. Електромобилите замърсяват колкото конвенционален автомобил

Най-големите противници на електромобилите изтъкват именно по-голямото замърсяване на електромобили пред конвенционалните.
Известен мит е, че чрез електромобилността замърсяването на въздуха и околната среда не намалява, тъй като производството на електричество влияе върху парниковия ефект.
Истината е, че производството на електроенергия в наши дни отделя все по-малко вредни емисии в атмосферата.
Енергията от възобновяеми източници става все по-широко приложима. Цялостно, електромобилите замърсяват околната среда с 54% по-малко от конвенционалните автомобилите с ДВГ.
Според проучване, проведено от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), вредните емисии от целия жизнен цикъл на електромобила, получени от добива на материали за производство, самото производство и евентуалното им излизане от употреба, са с цели 66-69% по-малко, в сравнение с тези от същия клас автомобил с ДВГ.

2. Бързото зареждане убива батерията

Бързото зареждане не вреди на живота на батерията, а ефектът върху нея е минимален.
Системите на електромобилите имат максимална мощност зададена фабрично, която не може да се прекрачи независимо от мощността на зарядната станция.
Независимо, че АС зареждането е значително по-бавно, то то е най-подходящото за основно зареждане на електромобила.
DC зареждането осигурява бързо нужния заряд, но не е препоръчително да се използва като основен източник за дълъг период, защото може да доведе до изменения в ефективността на батерията.
Най-удобният вариант е да инсталирате АС станция в домашни условия, ако домът ви го позволява.

3. Зареждането е бавно, губя време 

Не забравяй, че зареждането зависи от това колко kWh е мощността на батерията. Ако имаш домашна зарядна станция, то пълното зареждане на батерията ще отнеме едно денонощие. Разбира се, продължителността на зареждане зависи и от мощността на зарядната станция, която ще инсталираш. В действителност, скоростта на зареждане е много относителна и зависи от характеристиките на батерията, допустимата мощност на зареждане и зарядната станция. 

4. Батерията е с кратък живот. 

Съвременните батерии имат живот толкова, колкото двигателите с вътрешно горене. Що се отнася до подмяната, не е необходимо да сменяте цялата батерия – можете да смените отделни клетки. Според някои производители, капацитетът на батериите на някои модели автомобили пада до 25% след 200 хил. км. 

5. Леснозапалими са 

Преди месеци, няколко автомобила Tesla изгоряха в САЩ, което породи съмнения, че електромобилите са опасни и леснозапалими. Широко се дискутира и безопасността на машините, задвижване от електрическа енергия.
Причините за инцидентите са механично повреждане на батерията, довело до късо съединение. Въпреки това, огънят не влиза в купето и пасажерите могат да излязат от колата невредими.
Според данни на производителите, процентът на изгорелите електромобили е по-нисък спрямо този на колите в ДВГ.
Оказва се, че че по-опасни и застрашени от запалване са колите на газ. 

Надяваме се тази статия да ти е била полезна!